Så gör man

Hej alla glada musikanter i vår avlånga kommun.

Vi hankar oss fram i pandemins tid och gör allt för att inte sprida smittan. Det börjar bli relativt tråkigt, det kliar i speltarmen och några av er kanske har börjat spela in lite egna verk eller gjort inspelningar på lite covers i egen regi. Oavsett vilken typ av inspelning du gjort så kan det vara kul att få dela den med andra inom föreningen eller flera.

Vi gör ett försök att sprida lite spelglädje genom att kunna lägga upp inspelningarna här.

Vi försöker göra det enkelt:

1. Gör en inspelning med den utrustning du har, telefon, dator eller liknande utrustning.
  2. Se till att du sparar ned det du spelar in i antingen mp3 eller mp4 format.
  3. Gör du en video så är det var det är, fundera inte mer på det.
  4. När du är nöjd med ditt alster så skall det skickas till vår mailadress: ockerooarnasmusikforening@gmail.com
  5. OM du bara skickar en ljudfil, bifoga gärna en bild på vad du anser motsvarar ditt alster.
  6. VI redigerar sedan ihop bild och ljud och lägger upp det på denna hemsidan.
  7. Genom att du skickar mailet med ditt alster så godkänner du samtidigt att det får publiseras på nätet.

Svårare behöver det inte vara. Låter det spännande? Skapa och skicka in vet ja.

Titta gärna på det som Christer Eliasson har gjort, en kul text och bra musik inspelad i hemastudio med hjälp av ett musikbyggarprogram. Kul, inte sant 🙂.

Senaste kommentaren

13.08 | 10:25

Hej, Det är från 15:00 sedan förra söndagen. Sorry för att vi missat att uppdatera hemsidan, men nu är det gjort.

12.08 | 16:20

Hej!
Hittar två olika tider för Jelly Belly den 14 aug.
Här på hemsidan kl. 1700-1900 och på Facebook kl 1500-1700
Vilken tid är det som gäller?

30.03 | 12:56

Himla kul låt!

14.01 | 15:45

Det var en mycket skojig o ch trevlig sommar, särskilt för oss som bor runt Öckerö PARK i sommaren -21 som gick!

Dela den här sidan